Něco o Pařátshopu

Internetový obchod Pařátshop je součástí metalového magazínu Pařát, který vycházel do května 2022, a vydavatelství Pařát Productions. Pařátshop byl založen na jaře 2013, zatímco časopis Pařát už v lednu roku 2000 a vydavatelství Pařát Productions v roce 2008. Celý chod Pařátshopu zajišťuje pouze jeden člověk. Vše pro vás nastavuji, přidávám do shopu, dělám, připravuji, balím, vozím na poštu, řeším účetní doklady a případně i reklamace pouze já – zakladatel a vydavatel Pařátu Petr Herdron. Tuto činnost a vůbec vše kolem metalu včetně magazínu Pařát, kde jsem vymýšlel drtivou většinu obsahu, staral se o veškerou komunikaci a tak dále (součet mých funkcí by vystačil na další asi tři řádky – úsměv), provádím od roku 2000 po večerech a nocích jako svoje hobby, nikoliv zaměstnání. Jen v Pařátshopu ročně nabalím několik tisíc zásilek, stovky a stovky balíků nejrůznějších rozměrů řádově do celého světa. Není to tak, že bych si na tom dělat vše sám zakládal, jenom se zkrátka pro tuto činnost nenašel nikdo přínosný, kdo by měl trvale zájem udělat něco pro metalovou scénu a jako první neřešit peníze. Nejčastější otázka, která na mě v uplynulých letech směřovala, byla: “Proč to všechno děláš? Nebylo by lepší se na to vykašlat a začít myslet hlavně sám na sebe, jak to dělají všichni ostatní?” Vím o nejedné věci, která by se v Pařátshopu dala zlepšit, ale… den má bohužel jen 24 hodin pro všechny a viz předchozí řádky.

V Pařátshopu nejčastěji najdete tituly, které lze v jiné distribuci sehnat jen obtížně nebo za výrazně vyšší ceny. Proto pro mě není obchod až na prvním místě a vůči zákazníkům (metalovým fanouškům) volím přístup, kdy není nic nemožné, ale zároveň požaduji vymezení se od přirozené lidské lenosti 🙂 Každý problém má své řešení a nejčastěji není nutné ten problém přenášet na jiné. Sám sebe považuji za normálního metalového fanouška, nad nikým se nepovyšuji, na nikoho nemachruji, jen požaduji respekt, že všechno nejde hned a nemohu (nechci) udělat pro všechny všechno.

Prosím o to, abyste nepsali, jestli vám mohu něco sehnat za nízkou cenu, abyste ušetřili, jestli vám mohu sehnat nějaké rarity do sbírky a podobně 🙁 Na dotazy tohoto typu budu reagovat pouze tím, že vám pošlu odkaz na přečtení tohoto článku. Ani se neptejte, jestli bude v Pařátshopu to nebo ono. Odpověď bude totiž pořád stejná: NEVÍM. Vše zde plyne zcela spontánně, bez jakékoliv obchodní strategie. Co je skladem, to objednávejte, protože hrozí, že za nízké ceny, které v Pařátshopu jsou, brzy nebude. Co skladem není, to NENÍ!   

Vše, co v zásilkách z Pařátshopu najdete navíc, je vaše, nic navíc jsem ván neposlal omylem. Pokud vás dárek nebo dárky nepotěší, budu rád, když dárek nebo dárky věnujete těm, které potěší.   

Nikdo nejsme neomylný, může se stát, že se v Pařátshopu vyskytne chyba, nějaké zboží už nebude skladem, ale jinak 99,999…% zboží skladem je a rozesílám hned, jak to je možné. Naopak není možné posílat objednávky s dovětkem “pošlete je až za měsíc” a podobně. Nic nikomu nedávám bokem takzvaně na hromádku. Jelikož v Pařátshopu najdete ve srovnání s jinými prodejci většinu zboží za podstatně nižší ceny, většinou platí omezení jednoho kusu na jednu objednávku. K většímu počtu vás to nepustí. Snažím se tím vymanit z dosahu spekulantů.

Prosím mějte na paměti: Pařátshop je sice firma, platí daně, ale nemá žádné zaměstnance ani brigádníky. Jelikož vše pro vás dělám ve svém volném čase, z hlediska rychlosti expedice Pařátshop nemůže konkurovat velkým firmám se zaměstnanci. Objednané zboží nejčastěji expeduji do 24 hodin po vytvoření objednávky (platí u dobírek) nebo po přijetí částky na účet, ale klidně se může stát, že se tato lhůta protáhne třeba i na 2-3 pracovní dny. Často je prostě nutné upřednostnit jiné aktivity, například rodinu nebo moji regulérní práci, která mě skutečně živí 🙂 Snažím se, aby všechno zboží bylo skladem, ale někdy se chybička vloudí a objednané zboží lze poslat až tehdy, bude-li znovu skladem. Kdyby cokoli, nejlépe pište na petr@paratmagazine.com, během pár hodin odpovím a na všem se domluvíme, vše co nejdřív vyřešíme. Pokud mě budete kontaktovat telefonicky, může to být problematičtější, protože jsem obvykle přes den ve svém zaměstnání. V metalové branži se pohybuji přes 20 let a jak říkám, obchod ani peníze pro mě nejsou na prvním místě. Jsem nadšenec, metalový fanoušek – na prvním místě jsou u mě čestné a férové jednání.

Z toho důvodu na rovinu říkám, že pokud někdo vytvoří objednávku na dobírku a tu si následně bez udání důvodu nevyzvedne, má utrum a nikdy už mu žádnou další dobírku nepošlu. Pak už balík odešlu pouze po úhradě předem bankovním převodem. Objednávka s úhradou bankovním převodem, která nebude zaplacena do 10 dnů od vytvoření objednávky, je po uplynutí této doby automaticky stornována. 

Zboží zadávám do přepravy pouze České poště a PPL, přičemž dobírka je možná pouze přes Českou poštu.

Děkuji za pochopení a budu rád, pokud se vám v Pařátshopu bude líbit. A pokud si myslíte, že byste mi mohli s něčím pomoci, neváhejte mě kontaktovat na mailu petr@paratmagazine.com   Budu za to rád. 

Petr Herdron